Notturno-Bologna - 1957.
Это вариант картины, помещенной ниже - Night in Bologna (Night Scene)

Детали
Night in Bologna (Night Scene) - 1958

Кадмус о "Ночи в Болонье": "A lonely Italian enlisted man, free from night garrison duty but far from home, is spotlit electrically in the famous slim-pillared arcades of Bologna's covered streets. Evening is late; restaurant tables have long been cleared. The soldier stares hungrily at the tightly sheathed body of a satiny whore who is still hoping to glean whatever could be left her in the town's deserted center. But her particular target sits anxiously alone at a far table, his well-traveled suitcase his only companion. This sad tourist, in turn, longs only for the predatory male animal in sharp military jacket, trousers, and boots, whose gaze is riveted on the girl in gold" (Paul Cadmus, 1984, p. 85-88).
В сущности, автор мог бы и не объяснять, что изображено на его картине: всё более чем понятно. Итальянский солдат жадно смотрит на привлекательную шлюху в атласном платье, которая надеется привлечь "грустного туриста", не сводящего глаз с "хищного самца" в военной форме.
А мне вспомнилось, как Э.М.Форстер записал 29 января 1910 года, что его терзает видение военной формы, "глаз, таких равнодушных к моим, скрытого столба мужественности"(цитирую по изданию "A spiritual Bloomsbury: Hinduism and homosexuality in the lives and writings of Edward Carpenter, EM Forster and Christopher Isherwood by Antony Copley, р. 126).
Странное видео с youtube: некто разглядывает эту картину. Но увидеть, как она смотрится на стене в музее, мне было приятно.
Это вариант картины, помещенной ниже - Night in Bologna (Night Scene)

Детали
Night in Bologna (Night Scene) - 1958

Кадмус о "Ночи в Болонье": "A lonely Italian enlisted man, free from night garrison duty but far from home, is spotlit electrically in the famous slim-pillared arcades of Bologna's covered streets. Evening is late; restaurant tables have long been cleared. The soldier stares hungrily at the tightly sheathed body of a satiny whore who is still hoping to glean whatever could be left her in the town's deserted center. But her particular target sits anxiously alone at a far table, his well-traveled suitcase his only companion. This sad tourist, in turn, longs only for the predatory male animal in sharp military jacket, trousers, and boots, whose gaze is riveted on the girl in gold" (Paul Cadmus, 1984, p. 85-88).
В сущности, автор мог бы и не объяснять, что изображено на его картине: всё более чем понятно. Итальянский солдат жадно смотрит на привлекательную шлюху в атласном платье, которая надеется привлечь "грустного туриста", не сводящего глаз с "хищного самца" в военной форме.
А мне вспомнилось, как Э.М.Форстер записал 29 января 1910 года, что его терзает видение военной формы, "глаз, таких равнодушных к моим, скрытого столба мужественности"(цитирую по изданию "A spiritual Bloomsbury: Hinduism and homosexuality in the lives and writings of Edward Carpenter, EM Forster and Christopher Isherwood by Antony Copley, р. 126).
Странное видео с youtube: некто разглядывает эту картину. Но увидеть, как она смотрится на стене в музее, мне было приятно.
Оригинал дубликата
с деньгами?)А за столиком - очередной предок ВВП))
очередной предок ВВП)Ох, нет, не надо таких сравнений.)))) Мне нравится эта картина, нравятся такие джентльмены, а от некоторых вещей, наоборот, всякое эротическое очарование исчезает. Некоторые персоны мне неприятны, как и все с ними связанное.
я и сама с ней сходство вижу.))
Тут просто любимая тема - и нелюбимая - столкнулись.)))